Metodologija akcije
Nagrada će se dodeljivati prema metodologiji koja predstavlja kombinaciju najrazvijenijih svetskih metodologija u ovoj oblasti, prilagođenu konkretnim ciljevima, poslovnom i zakonodavnom okviru Republike Srbije.
Polazeći od iskustava zemalja i privreda sa razvijenom praksom praćenja i podržavanja usklađivanja rada i roditeljstva, vodeći se i domaćom poslovnom praksom, strategijama i zakonodavstvom, ulogama i ciljevima koje ima Privredna komora Srbije, nagrada se dodeljuje na bazi sledećih grupa kriterijuma:
- Tržišno-finansijski pokazatelji poslovanja preduzeća
- Usvojeni standardi i praksa u pogledu usklađivanja rada i roditeljstva
- Rezultati u oblasti usklađivanja rada i roditeljstva (kvantifikacija ulaganja u programe/aktivnosti )
- Percepcija eksterne (stručna javnost i potrošači) i interne javnosti (zaposleni)
- Ocene stručnog žirija.
Maksimalan broj poena koje preduzeće/brend može osvojiti je 100. Predložena struktura poena data je u Tabeli 1.
Tabela 1: Raspodela poena po osnovnim grupama kriterijuma
Grupe kriterijuma | Maks. broj poena |
| 15 |
| 40 |
| 20 |
| 10 |
| 15 |
Ukupno | 100 |
Tržišno-finansijski (poslovni) kriterijumi polaze od konkretnih vrednosti, koje nominovano preduzeće stvara, a mogu se izmeriti (rast prometa, dobit, rast zaposlenosti itd). Izbor konkretnih merila uspeha vodi računa kako o održivosti poslovanja preduzeća, njegovom dugoročnom rastu i razvoju, tako i o ulozi zaposlenih u tome. Podatke dostavljaju preduzeća (tj. ovlašćeni predstavnici), popunjavajući upitnik.
Tabela 2 – Raspored poena prema pojedinačnim kriterijumima uspešnosti poslovanja
Pojedinačni kriterijumi | Poeni |
| maks. 4 poena |
| maks. 3 poena |
| maks. 4 poena |
| maks. 4 poena |
Ukupno | maks. 15 poena |
Ovo je centralni deo ocenjivanja, gde se prati odnos prema kadrovima, set internih pravila koja podstiču rađanje i negovanje dece, kao i aktivan odnos kompanije prema njihovom razvoju, uključujući školovanje, saradnju između zaposlenih u menadžmenta sa ciljem usklađivanja rada i roditeljstva.
Tabela 3 – Raspored poena prema pojedinačnim kriterijumima u grupi: usvojeni standardi i prakse u pogledu usklađivanja rada i roditeljstva
Kriterijumi | Poeni |
| maks. 3 poena |
| maks. 4 poena |
| maks. 6 poena |
| maks. 4 poena |
| maks. 7 poena |
| maks. 3 poena |
| maks. 3 poena |
| maks. 3 poena |
| maks. 4 poena |
| maks. 3 poena |
Ukupno | maks. 40 poena |
U ovoj grupi pojedinačnih merila se vrši kvantifikacija raznih aktivnosti i programa, ranije spomenutih.
Tabela 4 – Raspored poena u oblasti merenja rezultata (efekata) primene programa, aktivnosti i inicijativa u oblasti usklađivanja rada i roditeljstva
Pojedinačni kriterijumi | Poeni |
| maks. 5 poena |
| maks. 5 poena |
| maks. 10 poena |
Ukupno | maks. 20 poena |
Pojedinačni kriterijumi | Poeni |
| maks. 5 poena |
| maks. 5 poena |
Ukupno | maks. 10 poena |
Članovi žirija, na osnovu svog iskustva i kompetentnosti, ocenjuju vrednosti prijavljenih preduzeća, ceneći kako odgovore date od strane preduzeća i prikupljene rezultate, tako i stvari koje nisu ušle u istraživanja i analizu, a na osnovu svoje stručne procene.
Žiri može dati maksimalno 15 poena svakom prijavljenom preduzeću, pri čemu se deo poena pripisuje kao prosek pojedinačnih ocena članova žirija (od 1 slab/loš do 5 odličan), a deo se dodeljuje grupno, u ime celog žirija, na završnom sastanku (10 poena), a nakon diskusije i glasanja.
Žiri je oformljen od predstavnika stručnih organa/institucija/organizacija.
Članovi Žirija zadržavaju pravo da pre odlučivanja posete preduzeća koja se nalaze u najužem izboru za nagradu „Prijatelj porodice”.